ҚР Білім министрі 2025 жылғы 25 ақпандағы бұйрықпен педагогтерді аттестаттаудан өткізу ережелері мен шарттарына өзгерістер енгізді, деп хабарлайды Zakon.kz.

Атап айтқанда, ережелер жаңа редакцияда көрсетілген.

Сонымен, педагогтарды, әдіскерлерді, білім беру ұйымдары, әдістемелік кабинеттер (орталықтар) басшысының орынбасарларын аттестаттау кемінде бес жылда бір рет өткізілетіні айтылады. Білім беру ұйымдарының бірінші басшылары үш жылда бір рет аттестаттаудан өтеді.

Білім беру ұйымдарының, әдістемелік кабинеттердің (орталықтардың) педагогтері, әдіскерлері, бірінші басшылары, басшы орынбасарлары біліктілік санатын беруге (растауға) аттестаттау кезінде өтініші негізінде біліктілік бағалауынан, ПББ-дан, қызмет нәтижелерін кешенді талдамалық жинақтаудан өтеді.

Тиісті бейіні бойынша педагогикалық немесе өзге де кәсіптік білімі бар немесе педагогикалық қайта даярлау туралы құжаты бар педагогтерді аттестаттау кәсіптік стандартқа және біліктілік сипаттамаларына сәйкес өту мерзімдері мен біліктілік санатының бірізділік принциптерін сақтай отырып жүзеге асырылады:

«педагог» біліктілік санатына:

  • педагогикалық өтілі кемінде бір жыл «педагог-тағылымдамашы»; педагогикалық лауазымдағы жұмысын қайта бастаған (тиісті бейіні бойынша жалпы педагогикалық өтілі кемінде 1 жыл болған кезде педагогикалық лауазымды қайта бастау мерзімі 5 (бес) жылдан аспайды) және біліктілік санаты жоқ; Қазақстан Республикасынан тыс жерлерде мамандығы бойынша оқуда (тағылымдамада) болған;
  • тиісті бейіні бойынша педагогикалық қызметті жүзеге асырған және Қазақстан Республикасына жақын және алыс шет елдерден келген, сондай-ақ мынадай кәсіптік құзыреттіліктері бар тұлғалар:

– оқу пәнінің мазмұнын (қызмет салалары), білім алушылардың (тәрбиеленушілердің) жеке дамуына арналған педагогика мен психологияның заманауи тәсілдерін біледі;

– жоспарлауды жүзеге асырады, әртүрлі әдістерді, оқыту стратегияларын (тәрбиелеу, дамыту) және бағалау құралдарын меңгереді;

– танымдық, білім беру процесінің қағидаттарын ескере отырып сабақ (сабақ, қызмет, іс-шара) өткізеді және күтілетін нәтижелерге қол жеткізеді, білім алушылардың (тәрбиеленушілердің) қажеттіліктерін ескере отырып, жеке тәсілді жүзеге асырады;

– білім беру ұйымы деңгейіндегі іс-шараларға қатысады;

– ата-аналарды (заңды өкілдерді) оқыту (тәрбиелеу, дамыту) нәтижелері туралы хабардар етеді, әріптестерімен (тәрбиеленуші) білім алушылардың үлгерімін (дамуын) талқылайды;

– оқыту тәжірибесін жетілдірудегі өз қажеттіліктерін айқындайды, әріптестерімен өзара іс-қимыл жасайды;

– қауіпсіз және қолайлы білім беру (дамыту) ортасының нормаларын, этикалық нормаларды сақтайды;

Сондай-ақ, «педагог-модератор», «педагог-сарапшы», «педагог-зерттеуші», «педагог-шебер» біліктілік санаттары бекітілді.

Педагогтерге біліктілік санатын беру атқаратын лауазымы бойынша жүзеге асырылады.

Бір жыл өткеннен кейін «педагог-тағылымдамашы» аттестаттау рәсімінен өтпей «педагог» санатын беру үшін білім беру ұйымының бірінші басшысының атына өтініш береді. Бірінші басшы өтініш келіп түскен күннен бастап бес жұмыс күні ішінде «педагог» санатын беру туралы бұйрық шығарады.

Егер әдістемелік кабинет (орталық) заңды тұлға болмай құрылымдық бөлімше болып табылса, онда әдістемелік кабинеттің (орталықтың) бірінші басшысы, басшысының орынбасары әдістемелік кабинеттің (орталықтың) әдіскері ретінде аттестаттау рәсімінен өтеді.

Білімі туралы дипломда бір мамандық ретінде көрсетілген пәндерді оқыту кезінде біліктілік санатын беру негізгі лауазым бойынша жүргізіледі.

Негізгі лауазым бойынша берілген біліктілік санаты білімі туралы дипломда бір мамандық ретінде көрсетілген оқытылатын пәндерге де қолданылады.

Техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім беру ұйымдарының (оқу-өндірістік комбинаттары) педагогтеріне кезекті біліктілік санатын беру (растауды) оқытатын бейіні немесе атқаратын лауазымына сәйкес өтеді.

Педагог жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру ұйымдарында немесе техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім беру ұйымдарында мамандарды кәсіби даярлау жүзеге асырылмайтын пәндерді немесе курстарды оқытқан жағдайда, оның бұрын алған санаты сақталады. Кейінгі аттестаттау осы Қағидаларда тәртіппен атқаратын лауазымы бойынша жүргізіледі.

Бастапқы аттестаттау рәсіміне қатысатын білім беру ұйымының, әдістемелік кабинеттің (орталықтың) бірінші басшысы, басшысының орынбасары ПББ нәтижелеріне сәйкес біліктілік санатын беруге және санаттар кезектілігін сақтамай қызмет нәтижелерін кешенді талдамалық қорытындылауға өтініш береді. Кейінгі аттестаттау осы Қағидалармен анықталған тәртіппен бірізділік қағидатына сәйкес жүргізіледі.

Кейінгі аттестаттау осы қағидаларда айқындалатын тәртіппен дәйектілік қағидатына сәйкес жүзеге асырылады.

Білім беру саласындағы уәкілетті органда, облыстың, республикалық маңызы бар қаланың және астананың, ауданның, облыстық маңызы бар қаланың білім беруді басқару органдарында, білім беру ұйымдарында (бұдан әрі – аттестаттау органы) педагогтерді аттестаттаудан өткізу үшін ағымдағы оқу жылының 1 қыркүйегіне дейін мынадай біліктілік санаттары үшін Комиссиялар құрылады:

Мұғалімнің білімін бағалау (ЖЖБ) келесі тапсырмалардан тұрады:

мектепке дейінгі ұйымдардың және жалпы білім беретін мектептердің, лицейлер мен гимназиялардың мектепалды сыныптарының педагогтері үшін:

  • «Бейін бойынша әдістемелерді білу, мектепке дейінгі педагогика және психология» – 50 тапсырма;

бастауыш білім беру мұғалімдері үшін:

  • «Пәндік білім» – 50 тапсырма;

негізгі орта және жалпы орта білім беру педагогтері үшін:

  • «Пәндік білім» – 50 тапсырма;

қосымша білім беру ұйымдарының педагогтері үшін:

  • «Педагогика және психология негіздері» – 50 тапсырма;

арнайы ұйымдардың, жетім балалар мен ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балаларға арналған білім беру ұйымдарының тәрбиешілері, педагог-психологтары, интернаттық ұйымдар, жатақханалар, педагог-ассистенттер, әлеуметтік педагогтар, кәсіптік бағдар берушілер, тәлімгерлер үшін:

  • «Педагогика және психология негіздері» – 50 тапсырма;

арнаулы білім беру ұйымдарының педагогтері мен білім беру ұйымдарының арнаулы педагогтері үшін:

  • «Бейін бойынша пәндік білім» – 50 тапсырма;

техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім беру ұйымдары (оқу-өндірістік комбинаттар)үшін:

жалпы білім беретін пәндер, Жалпы кәсіптік және арнайы пәндер, Жалпы гуманитарлық және әлеуметтік-экономикалық пәндер бойынша оқытушылар, өндірістік оқыту шеберлері:

  • «Пәндік білім» – 50 тапсырма;

басқа лауазымдардың педагогтері:

  • «Педагогика және психология негіздері» – 50 тапсырма;

білім беру ұйымдарының, әдістемелік кабинеттердің (орталықтардың)бірінші басшылары, басшысының орынбасарлары үшін:

  • «ҚР заңнамасын және білім беру саласындағы нормативтік құқықтық актілерді білу» – 60 тест тапсырмасы;

әдістемелік кабинеттердің (орталықтардың) әдіскерлері, бөлім (бөлім, сектор, бөлім) басшылары (меңгерушілері)үшін:

  • «Оқыту әдістемесі, ҚР заңнамасын және білім беру саласындағы нормативтік құқықтық актілерді білу» – 50 тапсырма.

Педагогтердің білімін бағалау балдарын бөлу осы Қағидаларға 9-қосымшаға сәйкес жүзеге асырылады.

Шекті деңгейге жеткенде ЖЖЖ нәтижесі оң деп саналады:

барлық лауазымдардағы педагогтар үшін:

  • «педагог-тағылымдамашы / педагог» біліктілік санаты-50%;
  • «педагог-модератор» біліктілік санаты-60%;
  • «педагог-сарапшы» біліктілік санаты-70%;
  • «педагог-зерттеуші» біліктілік санаты-80%;
  • «педагог-шебер» біліктілік санаты-90%;
  • білім беру ұйымдарының, әдістемелік кабинеттердің (орталықтардың) бірінші басшылары, басшысының орынбасарлары үшін-70%;

әдістемелік кабинеттердің әдіскерлері, бөлім (бөлім, сектор, бөлім) басшылары (меңгерушілері) үшін:

  • «педагог-тағылымдамашы / педагог» біліктілік санаты-50%;
  • «педагог-модератор» біліктілік санаты-60%;
  • «педагог-сарапшы» біліктілік санаты-70%;
  • «педагог-зерттеуші» біліктілік санаты-80%;
  • «педагог-шебер» біліктілік санаты-90%.

Нұсқаманы өткізуге арналған уақытты есепке алмағанда ЖЖТ орындау ұзақтығы:

  • мұғалімдер үшін-80 минут, «Математика», «Физика», «Химия», «Информатика» пәндері үшін-125 минут;
  • білім беру ұйымдарының (әдістемелік кабинеттердің (орталықтардың) бірінші басшылары, басшысының орынбасарлары, әдістемелік кабинеттердің (орталықтардың) әдіскерлері үшін-90 минут;
  • мүмкіндігі шектеулі адамдар үшін (көру, есту, тірек-қимыл аппараты функциялары бұзылған) қосымша 40 минут беріледі.

ОЖП өтеді:

  • педагогтер, бірінші басшылар және басшының орынбасарлары кезекті аттестаттау кезінде жылына бір рет – тегін, бір рет-білім беру саласындағы уәкілетті орган бекіткен сомаға сәйкес ақылы негізде;
  • мерзімінен бұрын аттестаттауға үміткер педагогтар жылына бір рет-тегін;
  • тиісті бейін бойынша педагогикалық немесе өзге де кәсіптік білімі бар немесе педагогикалық қайта даярлау туралы құжаты бар, сондай – ақ білім беру саласындағы уәкілетті орган бекіткен сомаға сәйкес Педагогикалық қызметті – бір рет – тегін, кейіннен-ақылы негізде қайта бастағысы келетін өтілі жоқ адамдар.

Сынақ тестілеу (мұғалімнің қалауы бойынша) – жыл бойы ақылы негізде.

Педагогтердің білімін бағалауды жүргізу кезінде білім басқармасы органдарының өкілдері бақылаушы ретінде қатысады.

Барлық лауазымдардың педагогтері ЖЖТ тапсырудан босатылады және келесі жағдайларда қызмет нәтижелерін кешенді жалпылаудан өтеді:

  • 30 және одан да көп жыл педагогикалық өтілі бар педагогтер қолданыстағы жүйе бойынша бұрын берілген біліктілік санатын растаған кезде;
  • «педагог-модератор» біліктілік санатын «бірінші» немесе «жоғары» біліктілік санаты бар педагогтер берген кезде;
  • «педагог-зерттеуші», «педагог-шебер» біліктілік санаттарын растау кезінде қатарынан екі реттен артық емес.

Бұйрық 2025 жылғы 10 наурыздан бастап қолданысқа енгізіледі.

 

Өзге де жаңалықтарды оқу үшін Telegram арнамызға жазылыңыз!