Жасанды интеллект (ЖИ) – түсінікті тілмен айтқанда, адамның табиғи қабілетіне тән оқуды, шешім қабылдауды және іс-қимыл жасауды белгілі бір бағдарламаға сәйкес компьютердің меңгеру машығы. Оның алғашқы түрі компьютердің адамға қарсы дойбы ойнауына мүмкіндік берді. Бірақ, ол тек нақты дерек көлемін ұлғайту және салыстырумен, есеп шығарумен шектеліп, таңбалық есептеу жүйесін дамытуға бағытталды.
Бүгінде ЖИ математика, биология, психология, кибернетика және т.б. басқа ғылым-білім бір арнаға тоғысқан күрделі салаға айналды. Ол адамның «зерделік» бағдарламалар жасауына мүмкіндік беретін және компьютерді өз бетімен мәселе шешуге үйрететін технологияны зерттейді.
Жасанды интеллект (ЖИ) білім беру саласында, оның ішінде тарих сабақтарында қолдану мүмкіндіктері зор. ЖИ технологиялары оқушылардың оқу үдерісін тиімдірек және қызықтырақ ете отырып, тарихи материалдарды тереңірек меңгеруге мүмкіндік береді. Оқушыларға жеке оқу бағдарламаларын ұсыну, тарихи деректерді талдау және автоматтандырылған бағалау сияқты мүмкіндіктер тарихпәніноқытудыжаңадеңгейгекөтереді. Соныменқатар, виртуалдышындық (VR) немесе кеңейтілген шындық (AR) сияқты құралдар арқылы тарихи оқиғаларды интерактивті түрде көрсету оқушыларға өткенді тәжірибелік түрде сезінуге мүмкіндік береді. ЖИ-ті тарих сабағын ұйымдастыруда қолдану білім беру процесін тиімді әрі қызықты етуге мүмкіндік береді. Оның маңызы мынадай аспектілерде көрінеді:
1. Интерактивті және жекелендірілген оқу: ЖИ оқушылардың білім деңгейі мен қызығушылықтарына сәйкес тарихи материалдарды бейімдей алады. Мысалы, оқушыға қызықты тақырыптар бойынша қосымша ақпарат немесе интерактивті тапсырмалар ұсынуға болады.
2. Тарихи деректерді талдау: ЖИ тарихи құжаттарды, мәтіндерді және дереккөздерді тез талдап, олардан маңызды ақпаратты шығарып, оқушыларға түсінікті түрде ұсына алады. Бұл оқушылардың аналитикалық дағдыларын дамытуға көмектеседі.
3. Виртуалды шындық және симуляция: ЖИ тарихи оқиғаларды виртуалды ортада қайта жаңғыртуға мүмкіндік береді. Мысалы, оқушылар ежелгі қалаларды зерттеп, тарихи шайқастарды «көре» алады, бұл тарихты «сезінуге» және терең түсінуге ықпалетеді.
4. Автоматтандырылған бағалау және кері байланыс: ЖИ оқушылардың тапсырмаларын (эссе, тесттер) бағалап, жеке кері байланыс бере алады. Бұл мұғалімнің уақытын үнемдеп, оқушылардың прогресін бақылауды жеңілдетеді.
5. Қолжетімділік және инклюзивтілік: ЖИ әртүрлі тілдерде материалдар ұсынып, ерекше қажеттіліктері бар оқушыларға бейімделген контент жасай алады, бұл тарих сабағын барлығына қолжетімді етеді.
6. Мотивация және қызығушылықты арттыру: ЖИ-мен жасалға нойындар, викториналар немесе чат-боттар тарихи кейіпкерлермен «сөйлесу» арқылы оқушылардың қызығушылығын арттырады.
ЖИ тарих сабағын ұйымдастыруда оқытуды жекелендіреді, интерактивті етеді және оқушылардың тарихи білімді тереңірек түсінуіне ықпал етеді. Ол педагогтерге де, білім алушыларға да уақытты тиімді пайдалануға және сабақты қызықты етуге көмектеседі.
Қарлығаш Есекеева,
«Өрлеу» Қызылорда облысы бойынша филиалының аға оқытушысы
Өзге де жаңалықтарды оқу үшін Telegram арнамызға жазылыңыз!