Соңғы жылдары елімізге шетелдерден келетін көліктердің саны едәуір артқан. Былтыр елімізге 744,6 млн долларға 33,9 мың жеңіл автокөлік импортталған. Әкелінген автокөліктер саны алдыңғы жылмен салыстырғанда 18,3%, бағасы 20,2% өскен. Сырттан келген көліктердің басым бөлігі Ресей, Армения және Грузияға тиесілі. Дегенмен бүгінде еліміздегі көліктердің тозығы жетсе де, шекарадан жылы жаңа көліктерді кіргізу қиынға соғуда. Мұны Auto-rai көлік қызметінің өкілі Айдос Жүнісов мәлімдеді.
– Айдос, Auto-rai көлік қызметі тапсырыспен елге жаңа тұлпарларды тасымалдайтыны белгілі. Бүгінде қай елден көлік тасымалдап жатырсыздар?
– Елімізге Армения, Грузия, Ресей, Қырғызстан секілді 3-4 елден ғана көліктер тасымалданып жатыр. Қазір Грузиядан Қазақстанға жылы жаңа, тартымды дизайнмен toyota-ның соңғы үлгілерін әкеліп жүрміз. Өйткені toyota-ға сұраныс өте көп. Армения мен Ресейден де бір кездері алып келдік. Бірақ бір кедергісі, аталған екі мемлекеттің автокөліктерін заң аясында қазақстандық нөмірлерге рәсімдей алмаймыз.
– Бірнеше мемлекетте болғаныңызды білеміз. Қазақстан көлік сатудан әлемдегі қымбат елдер қатарына жататыны қаншалықты рас?
– Оныңыз рас. Еліміз көлік бағасы бойынша алдыңғы қатарда. Бірнеше мемлекетте болдық. Бір ғана мысал, Грузияда көлік бағасы Қазақстанға қарағанда 50 тіпті 70 пайызға арзан. Қалтаға қонымды болған соң, ол жақтағы халықтың дені жаңа көліктерді тізгіндейді. Еліміздегідей тозығы жеткен автокөліктер Грузияда жоқтың қасы. Біздің елде не себепті тұлпардың бағасы қымбат екенін түсіндіріп кетейін. Мысалы, шамамен келтірейін. Kia Morning маркалы көліктің 2018 жылғы, бар-жоғы 11000 шақырым «шапқан» шағын тұлпарды 5000$ алдық (біздің бағамен 2 110 000 тг), жөнелту құны 1700$ (717 000 теңге), жиыны Алматыға 8500$ (3 587 000 тг) келіп тоқтайды. Қызықтың бәрі елге келген соң басталады. Майда-шүйде шығындары есте қалмайды, бастыларына тоқталайын. Келген бойда 710 000 тг кедендік алым үшін брокерге береміз, ол көлікті рәсімдеп береді. Euro 5 стандартына сәйкес келетінін дәлелдейтін сәйкестік сертификатын алу қажет. Оған жаңылыспасам, 200 000 тг шығындалу қажет. Енді автоцонға барып, нөмір алу үшін «утильсбор» төлеу керек. Қозғалтқыш көлемі 1 литрден аспайтын жап-жаңа көлігім үшін 438 000 тг «утилизациялық алым» төлеуге мәжбүр болдым. Одан кейін көлік тіркеуге кірісу қажет. Жаңа көлікке қосымша 71000 теңге төлеп, нөмір мен техпаспортқа мемлекеттік алым (12000 тг) тағы төлейсіз. Сонда 2 110 000 теңгеге келген кішкентай көлікті Қазақстанда рәсімдеу үшін тағы қосымша 1 477 000 тг төлейсіз. Оның 797 000 теңгесі кеден, қаржы министрлігі секілді мемлекеттік органдарға төленген қаражат болса, қалған 680 000 теңгесі мемлекет қолдан лобби жасап отырған жеке компаниялардың есебіне кететін қаражат. Қарапайым тілмен айтатын болсақ, елімізге кіргізу үшін құжат рәсімдеуге бір көліктің бағасы кетеді.
– Утилизациялық алымның өзге елдердегі бағасы қандай? Жалпы біздің елде бұл жинақтың белгіленген сомасы бар ма?
– Көлік сатумен айналысқандықтан, көбіне Еуропадағы мемлекеттердің жүйесін қараймын. Мысалы, Нидерландыда – 45 еуро (22 680 теңге), Жапонияда – 100-200 доллар ( 42 200- 84 400 теңге аралығы), Ұлыбританияда – 80 еуро ( 40 320 теңге), Германияда – 100 еуро ( 50 400 теңге). Біздің елде 400 000 – 5 500 000 теңге дейін барады. Көліктің кубы көбейген сайын төленетін жарнасы да соған сай ұлғая береді.
Ерасыл ШӘРІБЕК
Өзге де жаңалықтарды оқу үшін Telegram арнамызға жазылыңыз!