Фото: unsplash
Қазақстанда жол қозғалысы ережелері, тіпті жол қозғалысы ережелерінің кейбір қағидалары өзгереді. 2024 жылдың 3 қазанында көптен күткен «мопед» туралы заңға мемлекет басшысы қол қойып, бүгін, 4 қазанда жарияланды, деп хабарлайды Zakon.kz.
Дәлірек айтқанда, біз бірден екі құқықтық акт туралы айтып отырмыз. Бір заң – «Жол жүрісі туралы» Қазақстан Республикасының Заңына көлік құралдарының жекелеген түрлерінің қозғалысын ұйымдастыру және жол қозғалысы қауіпсіздігін цифрландыру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы». Екіншісі Әкімшілік құқық бұзушылық туралы кодекске жаңа нормаларды бұзғаны үшін жауапкершілікті белгілейтін ілеспе түзетулерді қамтиды.
Екі заң да алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік 60 күн өткен соң, яғни 2024 жылғы 4 желтоқсанда қолданысқа енгізіледі. Алайда кейбір нормалар уақытша тоқтатылған және 6 айдан кейін, 2025 жылдың 5 сәуірінде ғана күшіне енеді.
Сонымен қатар, олардың ішінде ең көп талқыланған өзгерістер бар екенін атап өтеміз. Атап айтқанда, мопедтерге қатысты. Олардан бастайық.
Мопедтер тіркеуден өтуі керек, ал иелері лицензия алуы шарт
Еске салайық, бұрын мопед «цилиндрінің көлемі 50 текше сантиметрден аспайтын іштен жанатын қозғалтқышпен немесе электр қозғалтқышымен жабдықталған және максималды жобалық жылдамдығы сағатына 50 километрден аспайтын екі немесе үш доңғалақты көлік құралы болып табылатынын еске сала кетейік.
Сонымен, бұл анықтамаға өзгертулер енгізілді (Қазақстан Республикасының «Жол жүрісі туралы» Заңының 1-бабының 41-тармағында), енді келесідей:
«Мопед – қозғалтқыш көлемі 50 текше сантиметрден аспайтын іштен жанатын қозғалтқышпен немесе электр қозғалтқышымен жабдықталған және максималды жобалық жылдамдығы сағатына 50 километрден аспайтын екі немесе үш дөңгелекті механикалық көлік құралы. Мопедтер мокиктер, скутерлер және ұқсас сипаттамалары бар басқа да механикалық көліктер болып саналады».
Бұл қандай құқықтық салдарға әкеледі?
Барлық мопедтер, соның ішінде электр қозғалтқыштары бар (бұрын аты болмаған) механикалық көліктерге жатқызылады, қазіргі уақытта «50-ге дейінгі» мопедтер кірмейді. Параграфтарды өзгерту. 2) Заңның 64-бабының 1-тармағы. Бұл олардың орындауы керек дегенді білдіреді:
- тиісті құжаттарды және мемлекеттік нөмір белгілерін бере отырып, уәкілетті органда көлік құралын міндетті тіркеуден өтуге — Қазақстандағы көліктердің мемлекеттік нөмірлері;
- А1 санатындағы жүргізуші куәлігін алу (бұл жағдайда А1 санаты автоматты түрде А, В және С санаттары жүргізушілеріне қосымша оқуды қажет етпей беріледі);
- жыл сайынғы техникалық байқаудан өту;
- көлік жүргізушілерінің азаматтық-құқықтық жауапкершілігін міндетті сақтандыруды алу.
Бірақ, қайталаймыз, норма тоқтатылады. Ол жалпы ереже бойынша емес — жарияланғаннан кейін 60 күн өткен соң, бірақ 6 айдан кейін күшіне енеді.
Бұл 2024 жылдың 4 сәуірінен бастап бірден тіркеуді талап ететін Қазақстанға әкелінген мопедтердің көптігіне (олар шамамен 80 мың дейді, бірақ бұл өте шамамен көрсеткіш) байланысты тәуекелдермен байланысты. Осылайша, мопед иелерінің уәкілетті органға кенеттен ағылған кезде ұйымдық тоқырауға жол бермеу үшін оларға әкелінген көліктерді «заңдастыруға» уақыт беріледі.
Осыдан кейін нөмірі жоқ мопедтер заңсыз болады.
Бұл жүргізуші куәліктеріне де қатысты. Жүргізушілердің оларды қабылдау мәселесін шешуге алты ай уақыты бар.
Және тағы бір нюанс. Заң жобасының бастапқы нұсқасында (2024 жылдың ақпаны) мопед ретінде сағатына 50 км-ден жылдам электр қозғалтқыштары бар тіпті модельдерді қосу жоспарланған болатын. Бірақ содан кейін идеядан бас тартылды, бұл жалпы алғанда қисынды. Бұл қандай мопедтер? Мотоциклдерге көбірек ұқсайды. Ал заңды түрде мұндай құрылғылар дәл соңғысына теңестіріледі. Тиісінше, иелері A1 емес, А санатындағы лицензияларды алуы керек.
Өзге де жаңалықтарды оқу үшін Telegram арнамызға жазылыңыз!