Балаларды мектепке дейінгі тәрбиелеу – адамның үздіксіз жалпы білім беруінің бастапқы буыны. Бұл кезеңді ең маңызды деп айта аламыз, өйткені дәл 1 жастан 6-7 жасқа дейін баланың моторлы, интеллектуалды және сезімтал сфераларының, оның сөйлеуі мен негізгі психикалық процестерінің қарқынды дамуы жүреді. Сондықтан, ата-аналар мен тәрбиешілер нәрестені мектепке даярлау, сонымен қатар әлеуметтік бейімделу үшін оның барлық жас мүмкіндіктерін пайдалануы қажет. Балаларға мектепке дейінгі білім берудің негізгі принциптері мен әдістерін қарастырыңыз.

Балаларды оқыту принциптері әр түрлі уақыт аралығында өзгеріп отырды. Қазіргі кезде заманауи мұғалімдер мен психологтар ұсынатын негізгілерін ажыратуға болады:

  • жеке көзқарас. Әр түрлі табиғи ерекшеліктеріне, өмір сүру жағдайлары мен тәрбиесіне байланысты әр бала ерекше. Сондықтан әр нәрестеге жеке көзқарас маңызды. Бір бала баяу, екіншісі өте мобильді, үшіншісі өте ұяң. Балалардың іс-әрекетін құрастыру үшін ересек адам осы ерекшеліктердің бәрін ескеруі керек.
  • жүйелілік пен жүйелілік. Әрбір жаңа тақырып бұрын алған білімдеріне сүйенетін тренингтер өткізу маңызды.

Білімді игеру күші. Баланың есінде жақсы сақталғанша, сізге жаңа материалды қайталау және бекіту қажет. Сонда ғана келесі тақырыпқа өтуге болады.

Ibility Көріну. Нәресте неғұрлым жас болса, оған не түсіндіріліп жатқанын көру соншалықты маңызды. Сондықтан кез келген зерттелген материал көрнекі құралдармен – суреттермен, слайдтармен, табиғи объектілермен бірге жүруі керек.

Балаларды мектепке дейінгі тәрбиеде оқытудың үш негізгі әдісі бар – вербальды, визуалды және практикалық.

Көру әдістері әсіресе кіші мектепалды даярлық тобында маңызды. Сонымен бірге көрнекі құралдар балалардың назарын аудара алатын жарқын және үлкен болуы керек.

  • Ауызша әдістер сезімді оята алады, мазмұнға деген белгілі бір қатынасты тудырады. Мектепке дейінгі білім беруде келесі вербальды әдістер қолданылады: Әңгімелесу – мұғалім мен баланың арасындағы диалог, онда ересек адам сұрақтарын нақты құруы керек.

Әңгіме – бұл қысқа білімдік ақпаратты қамтитын мұғалімнің монологы.

  • Балаларды әңгімелеу – оқушының сөйлеу дағдыларын жетілдіретін әдіс

Көркем шығармаларды оқу – көптеген мәселелерді шешуге мүмкіндік беретін, әсіресе қоршаған әлем туралы білімді кеңейтетін және байытатын, баланың көркем әдебиетті қабылдау қабілетін қалыптастыратын маңызды әдіс.

Мектепке дейінгі жастағы балаларға білім берудің практикалық әдістеріне ойындар (белсенді, дидактикалық), жаттығулар (ауызша және жазбаша), модельдеу (сөздер кассасы немесе геометриялық фигуралар) жатады. Ерте балаларды оқытудың бірнеше формалары бар.

  • Оның біріншісі – жеке тұлға, ол баланың ерекшеліктерін пайдалануға үлкен мүмкіндік береді.
  • Екінші форма – бұл топ, оған қатысушылар саны алты адамнан аспауы керек.
  • Үшінші формасы фронтальды, онда сабақтар бүкіл топпен (алты адамнан көп) өткізіледі.

Мектеп жасына дейінгі балаларға экологиялық білім беру.

      Балалық шағында адамда қоршаған әлемге деген көзқарас қалыптасады. Сондықтан мектеп жасына дейінгі жастағы балаларды экологиялық тәрбиелеу қазіргі кезде өте маңызды болады. Сіз баланы табиғатпен және оның тұрғындарымен таныстырудан бастауыңыз керек. Мектепке дейінгі жаста балалар өсімдіктер мен жануарлар әлеміне белсенді қызығушылық танытады. Ересектермен бірге саябаққа, орманға, өзенге серуендеудің маңызы зор. Бұл серуендер мен экскурсияларды экологиялық білім беру үшін пайдалануға болады.

Кішкентай балаларды әсемдікті гүлдейтін гүлден, сарғайған жапырақтан немесе жасырынып тұрған тиіннен көруге үйрету керек. Аймақты тазартуға мектеп жасына дейінгі жастағы балалар қатысуы керек. Бұл пикник аймағын тазарту немесе өзен жағалауын қоқыстардан тазарту болуы мүмкін. Егер мұндай мүмкіндік болса, сіз балаларды өсімдіктерді отырғызуға, оларды күтуге қатыстыруыңыз керек. Бала өсіп келе жатқанда, сіз балаларға арналған арнайы ғылыми-көпшілік бағдарламаларды, осы тақырыптағы кітаптарды, атап айтқанда, балалар өте жақсы көретін балалар энциклопедияларын пайдалана аласыз. Бала оқитын үйде немесе балалар мекемесінде жабайы табиғат бұрышы болса, өте жақсы.

Оның арқасында балалар өсімдіктер мен жануарлармен жақсырақ танысады, оларға қамқорлық жасауды үйренеді.

Мектеп жасына дейінгі балаларға қосымша білім беру. Мектеп жасына дейінгі балаларға арналған қазіргі заманғы қосымша білім беруді мектепке дейінгі және мектеп мекемелерінде, арнайы топтарда немесе маманмен жеке жүргізуге болады. Сіз өзіңіздің балаңызға өнер, музыка, спорт, эстетикалық, психологиялық немесе адамгершілік бағыттары бойынша қосымша білімді таңдай аласыз. Мектеп жасына дейінгі балаларға арналған қосымша білім берудің көптеген қызықты авторлық бағдарламалары бар.

Оқытудың осы түрінің оң әсері келесідей:

  • нәрестенің жеке қабілеттерін дамыту;
  • баланың денсаулығын жақсарту;
  • эстетикалық, көркем, мәдени, музыкалық, спорттық тәрбиені дамыту;
  • мектеп жасына дейінгі балаларға түзету көмегі.

Алайда, психологтар ата-аналарға жас баланы басып қалу қаупі туралы ескертеді. Балаңызға білім беру және дамыту бағдарламаларын жүктемеңіз. Кішкентай бала тез шаршайды, оның өсіп келе жатқан ағзасына белсенділіктің жиі өзгеруі және ең бастысы дұрыс оқу мен демалу режимі қажет. Балаларды мектепке дейінгі тәрбиелеу – болашақ мектеп білімінің өзіндік негізі. Баланы мектепке келгенге дейін оқуға, санауға және жазуға үйрету онша маңызды емес. Оның психикалық күйзеліске психологиялық дайындығы, шоғырлану қабілеті, табандылық пен логикалық ойлауды дамытудың маңызы зор.

Барлық осы тапсырмаларды дұрыс орындауға болады мектепке дейінгі білім беру.

Вероника Мажанова,

«Томирис журегі» балабақша тәрбиешісі